Kokoni on 13, joten moisia ei joka oksalla myydä. Loistavasta Shopstylestä tossukat löytyivät kuitenkin helposti. Ja ilahdukseni oli suuri, kun 95 dollarin hintaiset popottimet sai ilmaisella kuljetuksella Suomeen saakka!
Sain myyjältä parin päivän välein raportteja, joista selvisi tarkalleen missä kenkäni menevät. Sen jälkeen tuli pitkä hiljaisuus, ja arvasin kenkien päässeen Kekkoslovakialaisen Tullilaitoksemme huomaan.
Se laitos toimii täysin random-tekniikalla. Välillä sinne jämähtää tavarat, välillä ei. Välillä he käskevät noutamaan tavarat Vantaalta, välillä ne häviävät kokonaan. Yhtäkkiä kuitenkin kenkäni tulivat kuljetuksella kotiin asti, ilman mitään ilmoituksia. Testasin ja totesin ne loistavaksi ostokseksi.
Nyt sitten sain tällaisen sähköpostin.
Hei,
Olemme tullanneet lähetyksenne awb: xxxxxxxxxxx
Tullin kulut ovat yhteensä EUR 26,88
Tilinumeromme on: XXXXXXXXXX
Saaja: Federal Express Corporation
VIESTI kenttään laitettava rahtikirjannumero:xxxxxxxxxxxOlemme tullanneet lähetyksenne awb: xxxxxxxxxxx
Tullin kulut ovat yhteensä EUR 26,88
Tilinumeromme on: XXXXXXXXXX
Saaja: Federal Express Corporation
Pyydämme suorittamaan maksun 10 pvä:n kuluessa. Mikäli emme ole vastaanottaneet suoritustanne mainitussa ajassa, tulemme veloittamaan maksupalvelupalkkion yllä mainittujen tullin maksujen lisäksi. Maksupalvelupalkkio 2.5 % min. 16,42 eur (sis. alv 22%)
Ystävällisin terveisin,
XXXXX
Eli jos en nyt jostakin syystä olisi ollut sähköpostin tavoitettavissa, olisin joutunut pulittamaan lähes 45€ summan lisää!!??
Miksei tästä kukaan ilmoita puhelimitse/sms:nä/normaalilla laskulla? Miten voidaan olettaa pelkän sähköpostin toimivan?
Parasta tietysti olisi, etten joutuisi tilaamaan tuotteitani Suomen ulkopuolelta (72% suomalaisten rahoista verkossa kulkeutuu Suomen ulkopuolelle), mutta kuka tekisi tänne ensimmäisen aidosti hyvän verkkokaupan?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti