Itselläni oli onneksi 10 vuotta vanhat Levikset kaapin perällä pölyttymässä. Kun näin ja kuulin Leviksen uudesta Go Forth -kampanjasta, ne housut oli pakko tampata ja pukea jalkaan, edes tukimielessä.
Ja voi sitä henkilökohtaista iloa jo siitä, että vuoden 2001 Levikset sujahtivat paitsi jalkoihin, myös vyötärölle.
(ne istuvat vieläkin paremmin kuin muut farkut)
Mutta kampanjasta, joka on jakanut jenkkikansan kahtia: Levi´s siis investoi taantuneessa Braddockin kaupungissa rakennettavaan nuorisokeskukseen, sekä auttaa kaupungin uutta pormestaria haalimaan ryvettyneeseen paikkaan uutta henkeä ja eloa.
Kampanjasta ja sen etenemisestä kertovat mm. We are all workers -dokumenttivideot.
Ei silti käy kieltäminen, mieleen hiipii hyväksikäytön mahdollisuus. Kuinka tosissaan itsekin taantumassa ollut jättibrändi on aitojen ihmiskohtaloiden kanssa? Jollei kampanja tehoa, tipahtavatko hanskat heti?
Mutta. Tuli myös mieleen johdannaisia koto-Suomeen.
Pulassa olevia vanhoja teollisuus- tai muuttotappiokuntia, johon joku iso, nouseva, tai muuten vain sopiva brändi, tai jopa useat brändit yhdessä voisivat investoida, innostaa ja luoda uutta eloa?
Pienelläkin auttamisella voisi saada hienoa jälkeä, kunhan on tosissaan?
Pikku Apuri
3 kommenttia:
Eikös vähän samaa henkeä ollut ilmassa kotimaassa, kun Google hankki Stora Enson vanhat tehdastilat Summasta? Toivottavasti Levi's onnistuu ja saa sekä merkin että kaupungin uuteen nousuun.
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/2009/02/798473/hamina-iloitsee-googlen-tehdaskaupasta
Totta. Googlen tapaus hipoi samaa. Ehkä kaipaisin vielä laajempaa: vanhat paperitehtaat uusiokäyttöön?
Joo, ja kun meillä länsimaisissa sivistyskaupungeissa on nykyään tapana lakkauttaa turhia kouluja (iso keskuskoulu on toki tehokkaampi kuin pieni lähikoulu), niin eiks niidenkin tiloihin voisi tuoda jotain teollisuutta!
Lähetä kommentti