maanantai 13. kesäkuuta 2011

Mainokset tulevat väkisin koteihin



Mainokset tulevat kotiin postiluukusta, vaikka luukussa olisi kielto. Yritykset lähettävät niitä nyt nimellä varustettuna. Samaa arvontalaulupaskaa kuin nimetönkin, mutta nyt omalla nimellä: "Hei Jari, osta digitaalinen surrupäristin GG-255Ö". Sanovat sitten sitä kohdennetuksi mainonnaksi! Jeesus. Olen 41-vuotias mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään ja joka ei koskaan osta enää mitään turhaa.

Jeesuksesta puheenolleen: Kirkko ja Me kolahtaa kyllä luukusta, vaikken ole kuulunut kirkkoon sitten 1900-luvun. On kuulemma eduskunnan erikoissäädös/ -laki. ??

Haluamme Osulan kanssa tarjota sellaisen vaihtoehdon, että saa sähköisesti vain niitä mainoksia mitä haluaa. Kielto luukussa torppaa saasteen. Nyt tässä on pieni ongelma kun saaste ei torppaannukaan.

Meillä on toki mahdollisuus kieltää nimellinenkin mainonta Kuluttajaviraston kautta, mutta:
a) en usko sen tehoavan
b) tehoaa ehkä yhteen rekisteriin ja rekistereitä on satoja

Pitääkö tässä muuttua mäkisukseksi, jotta saa äänensä kuuluviin? Ei, en halua 3-5kg paskaa joka kuukausi postiluukustani.

Paikallislehdet ottaisin ja aidon kohdennetun mainonnan, jonka sisällöstä päätän minä itse, netin kautta, mutta kun paikallislehdet eivät taas tule nimellä. Mainoskaki kyllä tulee.

Saisiko yhden virallisen "keskusrekisterin", jonne merkata haluaako vaiko tanssitaanko ensin?

Jokaisen erillisen, kunnallisen ja kaupallisen yritysrekisterin pitäisi tietokantatarkistaa omansa sitä kautta, josko henkilö on kieltänyt kaiken. Vasta jos ei ole, saa tuupata niitä yhdenpäiväisiä lärpykkeitä kotiin?

Pikku Apuri

Ei kommentteja: